Saturday, July 16, 2011

kehidupan baru..

semenjak chambering kehidupan segalanya berubah..
berubah utuk dunia baru dan menerima kehidupan baru..
saya seronok berada di tempat chambering dan bersyukur
kerana persekitaran dan tempat kerja yg best..
walaupun kerja yg tak putus balik sampai lewat malam 
makin ditarah file makin meniggi kerjanya..
itulah bukit yg tak pnah rata...
setiap hari rutin saya awal 5 pg dah bersiap utk ke tempat kerja..
pastu stay back sampai ke malam tapi ok sebab tak stress kerja..
bila balik kerja ja terus jd cicak man..ngee
tambahan plak sekarang dah sewa umah seniri lagi la kena pandai uruskan semua seniri..
takpa sebab sekarang saya sedang blajar berdikari..
tak kisah umah bujang yg takdak apa2 n untuk bermula dari zero..
sebab kejayaan tak dtg bergolek..
hari sabtu n ahad plak cari rezeki lebih..
bukak kelas tusyen n kelas bahasa arab..
terpaksa la korbankan rehat..
sebab nak survive hdup n lagipun kena simpan duit utk dslp..
bagi saya tak kisah utk hdup susah dulu lagipun saya dah biasa hdup susah..
yg penting usaha kuat utk mencari yg lebih..dan tak ngaku kalah..
hdup saya skrg ngajar saya hdup lebih tabah n kuat..
kepada ibu bapa saya tlglah bg saya sokongan moral..
itu saja yg saya mahu skrg ni..
walaupun inilah rutin hdup saya tiap2 hari tiada masa utk diri seniri..
tapi saya tetap akan kuat beusaha dan harungi segala kesusahan ini..
untuk satu cita2 saya yg pasti..iaitu saya nak jd lawyer yg berjaya n ada firm seniri..

No comments:

Post a Comment